»

Persbericht Kunst op windmolen

Persuitnodiging

Onthulling laatste ronde van Kunst op Windmolens in Almere

Op dinsdag 11 september 2012 onthult energiebedrijf Nuon en Bubble Projects kunstwerken op windmolens bij Almere. Met de expositie geeft windpark Jaap Rodenburg een extra bijzondere invulling aan het landschap. Bert Wouters, Jacqueline van Roosmalen en Mary Pedersen zijn de kunstenaars van wie kunst zichtbaar is op een windturbine.

Onder leiding van politicus en voormalig veilingmeester Alexander Pechtold heeft een jury een selectie van 24 talentvolle kunstenaars gemaakt. Dit uit meer dan zestig ingezonden concepten. De uitgekozen werken zijn van maart tot en met oktober 2012 te zien in beide windparken. Elke twee maanden krijgen daar drie windmolens een nieuw kunstwerk. Zo maken de windturbines onderdeel uit van een tentoonstelling die bereikbaar is voor het publiek.

De kunstwerken zullen vanaf dinsdag 11 september tot donderdag 1 november zijn op een windmolen in Jaap Rodenburg. De kunstenaars zijn aanwezig bij de onthulling.

Informatie onthulling
Datum dinsdag 11 september 2012
Locatie Windmolenpark Jaap Rodenburg (bij Almere)

Vanaf snelweg A6 neem de afslag N701, het windpark ligt aan de Oostvaardersdijk, aan de rand van de IJmeer. Aan de noordzijde van het windpark bevindt zich een parkeerplaats langs de Oostvaardersdijk.

Tijdstip Start onthulling 14:00 uur met o.a. een toelichting van kunstenaars Bert Wouters, Jacqueline van Roosmalen en Mary Pedersen.
inclusief fotomoment en interviewmogelijkheid

Over Bubble Projects

Bubble Projects is een internationaal kunstplatform dat exposities en uitdagende projecten organiseert op bijzondere plekken. Sinds 2009 zijn meer dan 140 kunstenaars succesvol vertegenwoordigd op verschillende locaties in Europa. Door middel van een toegewijde en professionele aanpak geeft Bubble Projects kunstenaars een carrière boost en koppelt hen aan een internationaal kunstnetwerk en afzetmarkt. www.bubbleprojects.eu

Over Nuon

Nuon is een energieonderneming die met zesduizend medewerkers ruim 2,3 miljoen consumenten, bedrijven en organisaties bedient in Nederland en België. Een betrouwbare, betaalbare en zo schoon mogelijke energielevering staat daarbij centraal. Nuon produceert en levert gas, elektriciteit, warmte en koude en helpt haar klanten om het energieverbruik te beperken. Nuon is onderdeel van de Vattenfall Group.